8 aug. 2012

About camera awareness

Hej!
Under denna sommarens hittills 4 tourtävlingar har vi faktiskt blivit bortskämda med att riktigt duktiga fotografer har tagit kort på oss medans vi spelat. En av dessa fotografer är Jakob Birgersson, en beachvolleyspelare från Umeå (och även min granne under åren då jag bodde där =)

Hans bilder är verkligen fantastiska, och de jag gillar allra mest är de där kanske inte bollen är i fokus, utan de där han lyckats fånga tankar och känslor. Glädje, frustration och fokus är något vi spelare mer än ofta bjuder på! Här är några av mina favoriter från SM i Beachvolley. Enjoy!
Björn Huitfeldt har vunnit bollen!
Inte missnöjd över domslutet va?




Svårt att avgöra om Petter vunnit eller förlorat bollen =) Kanske bara en tidig morgon?

Anton är taggad!



Vackra Viktoria gömmer ansiktet

Lawrence har nog blockat =)

Glad? =)


Supersnygga Annelie spanar mot domaren?

Härlig bild på Josef/Henke efter vinsten över Berg/Zemljak!

Jag gillar Fannys go på banan!
Vill ni se mer av Jakobs bilder, kika in på hans hemsida beachfoto.se!
Även en del andra fotografer har smugit omkring i det tysta runt banorna, och även om de inte fotat för SBT så har man kunnat få ta del av en del riktigt coola bilder på facebook. Här är några bilder som duktiga Diana Ristic har tagit!

Adde och Simon firar vinst. Eller kanske är det uppvärmning på gång?


Johan och Barre dansar tryckare på mellanstadiediscot.
Eller..?
 
Tadva och jag ger inte upp i första taget =)

Glädjerus? =)

Björn "bra hållning" Huitfeldt

Sigrid och Kristin firar vunnen boll/match!

Hoppas ni gläds åt bilderna lika mycket som jag gör, vår underbara sport förmedlar så otroligt mycket glädje och skratt, underhållning och spänning! Håll utkik efter fler bilder från nästa tourtävling i Umeå!!
Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar